Keresés ebben a blogban

2010. október 19., kedd

mandulás-sütőtökös golyók

Erre a sütimre nagyon büszke vagyok. Mert szerintem nagyon nehéz eltalálni egy ételnél, hogy az finom, dizájnos és egészséges is legyen. Egy vagy két kritériumnak általában biztosan nem felel meg a kreálmány. Na de nem ennél sütinél. Mert ez tökéletes: finom, dizájnos és egészséges is. Íze mint a természetes sütőtöké, a mandulaforgács nagyon jól feldobja, és mivel nem tartalmaz semmilyen hozzáadott ízesítőt- még egészséges is. Ehhez jön még az is, hogy nagyon egyszerűen el lehet készíteni.


hozzávalók:
1 közepes méretű sütőtök
2 dl darált háztartási keksz
1 dl darált dió
fél csomag mandulaforgács

A sütőtököt felszeltem, gáztepsire tettem, 180 fokon másfél órán keresztül sütöttem. Megvártam, míg kihűl, majd egy tálba belekapartam a pürét. Hozzátettem a darált diót és a darált kekszet, majd jól összekevertem a masszát. Nem hittem el, de tényleg nem kellett hozzá sem víz, sem méz, hogy összeálljon. Nedves kézzel kis gombócokat formáltam belőle, amiket mandulaforgácsba forgattam. Tálalás előtt fél órára hűtőbe tettem. Szerintem nagyon finom lett!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése