Keresés ebben a blogban

2010. október 30., szombat

a feketeleves

A fekete retek kb olyan szinten van a konyhámban, mint a csicsóka. Jó, jó, egészséges, kellene enni- a torok és epe gyógyszere. Na de mihez kezdjek vele? Nyersen be nem adom a fiúknak, fasírtban meg elveszik az íze a zeller, cékla mellett. Valami olyan kellene, ahol érvényesülni is tud, de azért ehető marad. 
Így jutottam el a zöldséglevesig. A karalábét szoktam vele helyettesíteni, kinézetre, főzési időre ugyanaz,-nem tűnik fel ízre pikánsabb, nagyon finom!!!!!!
Aztán ha már karalábé helyett adom, gondoltam kipróbálom egy az egyben.. karalábé levesként. Isteni!

Egy felhasználási trükk: kicsit vastagabban kell meghámozni, a közepe édes, a héj felé erősödik az íze.

hozzávalók:
2 db közepes fekete retek
1 közepes vöröshagyma
olaj, víz
tejföl, liszt

A retket, hagymát meghámoztam, apróra vágtam. A hagymát kis olajon megdinszteltem, felöntöttem vízzel, beletettem a retket. Megfőztem- bő fél óra, aztán lisztes tejföllel behabartam. Különleges, pikáns és egészséges csemege.

6 megjegyzés:

  1. Kedves Eszter, ha vastagabban hámozod, veszít hasznos tulajdonságaiból, úgy tudom, a legtöbb nyomelem és vitamin a csípős héj mellett búvik meg. A főzéssel is elvész belőle a vitamin...
    Mivel fáj a torkom (papbetegség:), ma nagyon finom salátaként ettem feketeretket a sültkrumplihoz: Vastagon reszeltem, sóztam és pici ecetet tettem rá. Szerintem ez a saláta főtételekhez nagyszerű! Viszont érdemes tudni, hogy ha sokat eszik az ember, akkor ugyanúgy kiszagolható, mint a foghagyma az izzadtságból, sőt a vizeletből is!!!

    VálaszTörlés
  2. Köszi Csillagos! Jobbulást! Remélem használt, szükséged lesz holnap a hangodra!

    VálaszTörlés
  3. Még tegnap este olvastam ezt nálad, ma reggel pedig be is vásároltam a piacon fekete retekből. Korábban még sose vettem, de így, hogy van kiindulópont a felhasználásához, egyszerűen nem hagyhattam ott :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jó ötletnek bizonyult, eddig két ételhez használtam belőle, és mindkettő igazán ízletes és különleges lett (az egyiket ma tettem fel, a másik is jön hamarosan). Úgyhogy megvan, hogy a nyersen számomra ehetetlenül csípős retket hogyan lehet megszelídíteni :)

    VálaszTörlés
  5. Csillagos, a foghagyma az milyen? A fekete retket nem érdemes hámozni, kefével, dörzsis szivaccsal elég.
    Luu.

    VálaszTörlés