Keresés ebben a blogban

2010. október 30., szombat

csíráztatásról

Mióta nincs magyar szabadföldi paradicsom, erős hiányérzettel eszem a vacsoráimat. Aztán rájöttem, akár csírát is ehetnék. De az olyan macerás... nincsenek jó emlékeim a csíráztatásról. Régen a párom mindig csíráztatott- rám csak néhányszor bízta, de mindig kiirtottam-megfullasztottam a magvait. Aztán vettem egy csíráztató tálat- nem valami nagy ügy- 700 Ft volt, igaz műanyag. Azóta nem penészednek meg a csírák. 
De miért is érdemes annyira erőltetni a csíráztatást? A csírákban nagyon könnyen emészthető fehérjék vannak, igen magas ásványi- és vitamintartalommal.
Időközben megtudtam azt is, a lucerna, ruccola csíra már 8 hónapos kortól adható- turmixolva, így a gyerekek is rendszeresen eszik, bár 3 éves korig vigyázni kell- a magas rosttartalom miatt. Arra is érdemes figyelni, mennyire kap fényt a csíra. A több fényt kapóban a C-vitamin dúsul fel, míg a kevés fényt kapóban a B- vitamin. Ezért van átlátszó és átlátszatlan csíráztató tál. 
A csírákat bioboltban veszem, 200 Ft-tól már lehet kapni, alaposan megmosom, néhány órára beáztatom. Így megduzzad a mag, a tálba téve nem mosódik ki. Ezután már csak annyi dolgom van, hogy napi 2-3X alaposan lemosom. És várok. 2-3 nap után, amikor már 1 cm-es a csíra-fogyasztható, de mi igazán akkor szeretjük, amikor  már szinte megjelenik a növényke is-szárba szökken. Kb egy evőkanálnyi magból lesz 2 étkezésre való adag. Bármilyen főtt étel mellé -saláta helyett is- esszük, de jó kenyérhez is.
ez egy épp csak hogy csírázásnak indult lucernamagcsoda

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése