Keresés ebben a blogban

2010. szeptember 22., szerda

kásakupac

Mikor Leventével kezdtük a hozzátáplálást, nagyon sokszor csináltam különféle kásákat a gyümölcspürékhez. Levinek nem nagyon tetszett a kása, így mindig Ádival etettem meg. Így aztán ő teljesen rászokott erre. Azóta minden reggel ezt követeli reggelinek. Szoktam zabkását, rizskását, köleskását csinálni, de van saját termesztésű tönkölybúzánk is, abból is nagyon finom készíthető. Általában pelyheket veszek, és közvetlenül a főzés előtt ledarálom- kávédarálón- a pelyhet. Ennek egyszerű oka van: a pelyheknél könnyebben észrevehető a molyosodás, míg a kásánál nem olyan nyilvánvaló. Pehelyből nem szeretek annyira kását főzni, reggel általában már nagyon éhesek vagyunk, a ledarált gabonát pedig nem kell sokáig főzni, inkább csak áztatni kell, így hamarabb kész van. 
Ma zabkását csináltam:
1 liter víz
2 bögre darált zabpehely (mi folyósan szeretjük a kásákat, 
de arányra ugyanannyi kell belőle, mintha tejbegrízt csinálnák)
szőlőcukor
felkockázott gyümölcs (nálunk ma körte és szőlő volt benne)

A vizet megmelegítem,  beleteszem a darált kását, fedő alatt hagyom megduzzadni, cukorral ízesítem, beleteszem a kockára vágott gyümölcsöket. Kakaót, darált diót, mandulát is szoktam rátenni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése