Keresés ebben a blogban

2010. szeptember 22., szerda

céklaleves

Ezt a receptet itt találtam. Nagyon szeretem a céklát, így kíváncsi voltam, a zöldséges rakottasokon, fasírton, salátán kívül mit lehetne belőle csinálni. 
Hát mondhatom isteni lett! Visszatapsolta a család. Én kicsit leegyszerűsítettem a főzési technikát, nem sütöttem meg a céklát előtte, és tettem bele krumplit is, mert az a krémleveseknek nagyon jót tesz.

hozzávalók:
2 db közepes méretű cékla
2 db közepes méretű burgonya
1 fej vöröshagyma
olaj, liszt, víz
vegeta, só, kömény
1 pohár tejföl

A céklát, krumplit, hagymát meghámozom, apró kockákra vágom. Kis olajon megdinsztelem a hagymát, felöntöm vízzel, sót, vegetát, köményt teszek bele, puhára főzöm (30-40 perc). Tejfölös liszttel behabarom, felforralom, majd összeturmixolom. Levesgyönggyel, pirított kenyérdarabokkal tálalható.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése