Keresés ebben a blogban

2010. augusztus 3., kedd

mentaszörp

Soha életemben nem csináltam még szörpöt. Mióta próbálunk egészségesebben élni, azóta meg pláne nem is gondoltam ilyesmire. Anyukám egyszer próbált nekünk eltenni mézzel bodzaszörpöt, de az összes üveg felforrt, szóval nem próbálkoztam. Egyik nap egy gasztrobloggernél -vagy Latsia, vagy Limara (nem tudom) láttam citromfüves szörp receptet. Tegnap fűnyírás közben véletlenül rámentem az évek óta vadon növő borsmenta ültetvényünkre, és akkor eszembe jutott: végre hasznosítani kellene a mentát. Így aztán nekiláttam a szörpkészítésnek-hagyományos módon: 5 dl víz 50 deka cukor egy tál friss menta 2 db befőttes üvegek A mentáról levagdostam a leveleket, megmostam. A befőttes üvegeket kimostam. A vizet felforraltam, hozzáadtam a cukrot, és még addig forraltam, míg a cukor el nem olvadt. Hagytam kicsit hűlni, addig a mentaleveleket bedugdostam az üvegekbe. Ráöntöttem a szirupot, és kitettem a kerti műanyag asztalunkra a tűző napra érlelődni. Másnap felforraltam a szirupot, kis flakonokba tettem, majd be a mélyhűtőbe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése