Keresés ebben a blogban

2010. augusztus 29., vasárnap

mákos zserbó

Már nem emlékszem, kitől töltöttem le a receptet, kicsit változtattam a tölteléken, így adom tovább. Nagyon szeretjük a mákos sütiket, sokféleképp próbáltam már felhasználni, de eddig ez a süti csúcs!!!!!

hozzávalók:

30 deka liszt
12 deka margarin
1 tojás sárgája
2 ek porcukor
5 g élesztő (én szárítottat használok)
kb 1 deci tej
1 ek tejföl
fél mokkáskanál szódabikarbóna

a töltelékhez:
25 deka darált mák
10 ek hígabb szilvalekvár
kevés fahéj

A lisztet elmorzsoltam a margarinnal, elkeverem a cukorral, szódabikarbónával, élesztővel. Hozzáadtam a tejfölt, tojássárgáját, tejet, összeállítottam a tésztát. Meleg helyre tettem, hagytam kicsit megkelni, közben elkészítettem a tölteléket.
A mákot ledaráltam, hozzákevertem a szilvalekvárt és a fahéjat. 

Egy kb. 40X20 centiméteres tepsit kibéleltem sütőpapírral. A tésztát 3 részre osztottam. Az első tésztalapot kinyújtottam, belefektettem a tepsibe. Megkentem a töltelékkel, rátettem a 2. lapot, majd ismét töltelék, és jöhetett a 3. lap. A tetejét megkentem a kimaradt tojásfehérjével, villával megszurkáltam, majd 180 fokon 35 percig sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése