Keresés ebben a blogban

2010. augusztus 8., vasárnap

besamelmártásos sült padlizsán

Nem tudtam, mi fog kisülni a mai ebédből, improvizáltam. A padlizsán adott volt, azt is tudtam, hogy nem rántani fogom, de a többiről csak menet közben döntöttem. Így lyukadtam ki a besamelmártásos sült padlizsánnál.

Hozzávalók:
3 db közepes méretű padlizsán
liszt
só, olaj

a besamelmártáshoz:
8 dkg margarin
10 ek liszt
fél liter tej
só, szerecsendió, fehérbors, pirospaprika

A padlizsánokat megmostam, egy ujjnyi vastag karikákra szeltem, mindkét oldalukat besóztam. 10 percet állni hagytam, hogy levet eresszenek. Ezután lisztbe forgattam őket, majd forró olajon gyorsan barnára sütöttem mindkét oldalukat. (A padlizsánnal vigyázni kell, mert hamar magába szívja az olajat.) Közben megcsináltam a mártást: a margarint felolvasztottam, liszttel besűrítettem, tejjel lassan felengedtem, végül befűszereztem. A padlizsánokat tepsibe tettem, ráöntöttem a mártást, és 15 percre 180 fokra sütőbe tettem, utána a tetejét 5 percig grilleztem.
Első osztályú étel lett!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése