Keresés ebben a blogban

2010. július 30., péntek

burgonyakrémleves (vegán)

A főiskolánk (Sola Scriptura Teológiai Főiskola) nagyon pártolta a vegán életmódot, így a főiskolás évek alatt nagyon sok alapelvvel ismerkedtem meg. Az egyik: "ami egészséges, nem lehet drága". Amiről azt állítják egészséges, mégis drága-ott valami bibi van, attól tartózkodjál, nincs rá szükséged. Így aztán megmondom őszintén, nagyon ritkán vásárolok bioboltban, nem is igazán ismerem a biokonyha kütyüjeit.
Ami viszont nagyon bejött: az erdélyi konyha ízvilága. Erdélyben nagyon szegény emerek élnek, egyszerűen főznek, sok étel alapanyaga a pityóka-azaz a krumpli (Székelyföldet másnéve Pityókaföldnek is hívják). Mivel van egy visszatérő erdélyi vendégünk, tőle nagyon sok ételt megtanultam elkészíteni: csalánleves, padlizsánkrém... és a pityókaleves. Természetesen tárkonnyal.
hozzávalók:
4 közepes méretű krumpli
1 vöröshagyma
olaj, víz
vegeta, só, tárkony (esetleg pirospaprika)
A krumplikat meghámozom, apó kockákra vágom, kb 1,5 liter vízben megfőzöm. Sóval, vegetával, kevés tárkonnyal ízesítem. Én az egészet össze szoktam turmixolni, az erdélyiek néhány kocka krumplit benthagynak mutatóul. Levesgyönggyel tálalom. Be lehet habarni tejföllel, tejszínnel-nekem nem hiányzik belőle. Ahhoz képest, hogy milyen egyszerű étel, meglepően finom, ha váratlan vendég jön hozzánk, mindig ezt csinálom vendégváróul.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése